Premiere van het eigen prikbord van de (amateur, semi-prof. en prof.) symfonieorkesten in nederland via klassieke-muziek-orkesten.startpagina.nl, ofwel als doorklik op andere .startpagina.nl, onder “praten over orkesten”!

Webmaster Peter van den Dongen gaf mij ‘de eer’ het eerste bericht te plaatsen en dat doe ik graag omdat ik denk dat zo'n prikbord niet alleen bestaansrecht maar ook een unieke positie heeft:

Contact tussen orkesten, solisten en of dirigenten die specifiek verbonden zijn met het symfonisch repertoire en de symfonische bezetting.

't Is ook een gelegenheid waar koren of organisators om beschikbaarheid van een symfonie-orkest kunnen vragen voor een begeleiding of concertinvulling;

Waar remplacanten of leden zich kunnen bekendmaken, kunnen worden aangezocht, of zelf zoeken naar een geschikt ensemble of waar

Symfonieorkesten/kamerorkesten een dirigent kunnen zoeken en orkestdirigenten hun beschikbaarheid melden.

Een prikbord met een specifiekere doelgroep dan die van dirigent.startpagina.nl, klassieke-muziek.startpagina.nl en zeker dan de hafabra-pagina's.

Peter, gefeliciteerd met de steeds groeiende symfonie-orkesten pagina en het eigen prikbord!

Ineke